Et samarbejde ingen, men alligevel alle kyndige, når det kommer til broen mellem sport og mode, havde set komme, er nu en realitet, meddeler highstreet mediet HYPEBEAST.
Fear of God, grundlagt af Jerry Lorenzo, har officielt annonceret et samarbejde med NBA og WNBA, der på papiret betegnes som ´multi-year´.
Dette tyder på, at første kollektion, som brandet har løbende har teaset gennem de sidste uger, blot vil være starten på det længere fashionable samarbejde.
Et opportunt hul i markedet må i denne forbindelse siges at blive fyldt, da tendensen omkring hvordan sport og mode forenes, bliver mere og mere aktuelt, og hvis man sætter pris på indhold fra kontoer som @LeagueFits og generelt interesserer sig for hvad spillerne er iklædt, når de ankommer i tunnellen, kan man kun glæde sig til at denne kollaboration får lov til at udfolde sig.
“Basketball har fungeret som inspirationskilde til Fear of God. Sport kan danne rammerne for følelser, POV’s og indkapsler hele visionen for, hvad vi står for som brand.”
“Vores nuancerede forståelse for feltet og parallellerne mellem mode og sport er dybtliggende i vores DNA.”
“Det er en ære at få lov til at have et årelangt samarbejde med ligaerne (NBA, WNBA, red.), og teame up med de forskellige francises. Når man har en søn og et sæt tvillingepiger, der alle spiller, er det her ekstra specielt og rammer ´close to home´”
“Vi glæder os til at se samarbejdet udfolde sig, og få det ud på den globale scene, med designs som resonerer hos fansene”. lyder det fra Jerry Lorenzo.
Det er tydeligt, at passionen og motivationen bag samarbejdet har et kraftigt standpunkt, og med de genkendelige silhuetter som Fear of God står for, må det antages at samarbejdet vil have missionen om at ´holde det ægte´og herved at forene de to områder, med sin ypperste ekspertise.
Det er ej heller første gang at NBA og WNBA dypper tæerne i modeverdenen, da ligaerne har indgået samarbejder med bl.a. mediemogulen Kim Kardashian, der står bag SKIMS, Louis Vuitton, RHUDE og et nytænkende Google Lens x WNBA, for at vi aldrig misser ud på spillernes ekvipering.
Samarbejdets første drop vil være i forlængelse med Boston Celtics, Chicago Bulls, Los Angeles Lakers, Miami Heat, New York Knicks, Chicago Sky, Los Angeles Sparks and New York Liberty, og må her siges at have både at afdække noget til mændene og damerne.
Kollektionen vil være tilgængelig d. 20 november på fearofgod.com, og d. 27 november på NBA.com