Bakken Bears var endnu engang Team FOG Næstved overlegne.
Torsdagen aften lagde Bears endnu engang gulv til et guldbrag, hvor Næstved atter var gæsterne.
Ligesom de to forgående finalekampe startede første periode ud som en jævnbyrdig affære, hvor de to mandskaber fulgtes ad langt hen af vejen.
I løbet af anden periode fik værterne alligevel sat et run sammen på 22-14 , hvilket gav Bears en lille overhånd. Næstved lod sig dog ikke skræmme væk, og dermed sluttede første halvleg med en spinkel føring til hjemmeholdet på 50-49.
Selvom ligaens MVP Tymu Chenery allerede trak sin tredje fejl inden pausen, hvorfor han tog plads på bænken store dele af de resterende minutter, kunne Næstved alligevel ikke dæmme op for Bakken-mandskabet.
Derfor trak Bakken for alvor fra i kampens tredje periode efter, at man havde fået sammensat endnu et run, denne gang på 14-5, hvilket gav lidt luft ned til Team FOG Næstved.
Bakken-dominansen fortsatte gennem hele tredje periode, som sluttede med en føring til hjemmeholdet på hele 79-62. Aarhusianerne ramte 36 procent bag 3-pointslinjen, mens Næstved gik nul fra 11 forsøg i samme facet af spillet, hvilket står tilbage som den helt store forskel i Vejlby-Risskov Hallen.
Dermed endte Skyler Bowlins tropper med at trække det længste strå med en sejr på 98-86, som betyder, at de forsvarende mestre nu står med matchbold i hånden forud for mandagens kamp i Næstved.
Her kan Bakken potentielt set kan sikre sig det danske mesterskab, hvis man formår at trække sig sejrsrigt ud af opgøret,
Torsdagens topscorer blev Ian DuBose med sine 19 point stærkt efterfulgt af en velspillende Samuel Tabe på 17 point.










































































