Aftalen med Nike løber otte år frem, og vil indbringe NBA knap 7 milliarder kroner. Det er dermed en kæmpe investering den amerikanske sportstøj-gigant har lagt for sponsoratet. Det skulle eftersigende være over dobbelt så meget, som den forrige aftale med Adidas.
Dermed bevises det endnu engang, at NBA er en kæmpe forretning, som årligt omsætter for mere end 40 milliarder kroner.
Med Nikes investering følger naturligvis også en kæmpe hype om de 30 nye trøjer, og de første 11 klubber har allerede været ude og præsentere deres nye uniformer.
Detroit Pistons
Utah Jazz
Milwaukee Bucks
Phoenix Suns
Portland Trail Blazers
Charlotte Hornets
Washington Wizzards
Denver Nuggets
Atlanta Hawks
Minnesota Timberwolves
Oklahoma City Thunder
[poll id=”54″]
Casper er 34 år og partner i Fullcourt.dk Aps. Han står primært for den daglige drift af virksomheden bag hjemmesiden, og sørger for at al det tekniske omkring siden fungere. Derudover bidrager han med korte artikler og posts fra primært dansk basket.