Forbind med os

Hej, hvad søger du efter?

Basketligaen

Team FOG Næstved tager chancen med Chris Gabriel igen

Der er ingen tvivl om at det var et kæmpe tab for Team FOG Næstved, da man i sidste sæson valgte at sende den store sydafrikaner hjem dagen inden slutspillet. Nu tager man så chancen med Gabriel igen, for den kommende sæsons start.

“Vores sæson med Chris Gabriel er ikke endt ud, som vi havde håbet på. Vi havde inden sæsonen store forventninger til Chris Gabriel, men har følt, at samarbejdet har været op af bakke.

Sådan lød det bl.a. i pressemeddelelsen da man den 13. marts sidste år, sendte Chris Gabriel hjem dagen før slutspillet. Dengang skrev vi på Fullcourt at, der i følge vores oplysninger havde været nogle bataljer under en træningen, der havde udløst dette. Samtidig havde Gabriel udtrykt sig, om at han meget gerne ville videre til en større liga, og dette var endda midtvejs i sæsonen. Siden hen viste Gabriel manglende engagement, og det kostede ham altså til sidst pladsen på holdet.

Læs hele artiklen “Team FOG Næstved smider Chris Gabriel på porten“.

Nu prøver man så lykken med den stærke centerspiller, og giver ham en chance mere, for at vise sit værd. Klubben meddeler i præsentationen, at man har haft en løbende dialog med spilleren over det seneste halve år, så forhåbentlig er der rettet op tingene fra sidste sæson.

“Vi har haft en lang dialog om fortiden og ikke mindst den fælles fremtid. Chris Gabriel er en super spiller og en karismatisk person på banen såvel som udenfor. Chris Gabriel var meget vellidt i vores organisation hele vejen rundt. Tilknytningen af Chris Gabriel skal foruden hans store spillermæssige- og personlige kvaliteter også ses i lyset af, at vi meget gerne vil skabe en stamme af faste spillere, som kan udgøre en kerne på holdet,” fortæller klubbens direktør, Andreas Larsens.

Også klubbens sportschef, Thomas Foldbjerg fortæller om sine forventninger til den tilbagevendte sydafrikaner.

“Jeg er meget glad for, at det er lykkedes os at hente Chris Gabriel tilbage til holdet, da han bringer en del af de ting, som vi har søgt efter i forhold til sammensætningen af truppen. Udover at være en dygtig spiller er Chris ligeledes en fantastisk fyr, der har en moden og professionel tilgang til spillet, ligesom det er en stor fordel, at han både kender klubben og ligaen. Sidst Chris var i klubben snittede han 14 point på kun ca. 20 minutter og det vidner om, at Chris har nogle offensive kvaliteter, der bliver en stor fordel for os i den kommende sæson.”

Chris Gabriel var Team FOG Næstveds første spillerpræsentation i denne off-season. I følge Sjællandske har klubben også fået styr på holdets anfører, Philip Hertz.

Skrevet af

Casper er 34 år og partner i Fullcourt.dk Aps. Han står primært for den daglige drift af virksomheden bag hjemmesiden, og sørger for at al det tekniske omkring siden fungere. Derudover bidrager han med korte artikler og posts fra primært dansk basket.

Andre artikler med dette emne

Basketligaen

Efter to sæsoner i spidsen for den sjællandske klub går parterne nu hver til sit.

Basketligaen

I starten af ugen var det Ogbemudia Uagboe, der blev præsenteret i USA, og nu er endnu et dansk talent klar til at tage...

Bakken Bears

Bakken Bears blev budt op til dans i Næstved, men viste klassen og kunne dermed lade sig kåre som danske mestre.

Bakken Bears

Klubben fra Aarhus sikrede sig torsdag aften en sejr, der sender aarhusianerne på guldkurs.

Bakken Bears

Bakken Bears stod med ryggen mod muren mandag aften, og det håndterede aarhusianerne med bravour.

Bakken Bears

Torsdag aften udspillede der sig et kæmpe drama i Basketligaen, da DM-finalerne blev fløjtet igang.

Basketligaen

Klubben fra det kronjyske formåede at gøre torsdagens opgør til en dag til glemmebogen for Team FOG Næstved, der blev kørt i sænk af...

Basketligaen

Team FOG Næstved er begyndt at røre på sig i jagten på forstærkninger. Mandag har de offentliggjort den amerikanske center Vic Searls som ny...