Kevin Durant gjorde i nattens femte NBA-finale sit comeback efter en skadespause på en måned. Durant gjorde et fint indhop i sin første periode tilbage efter den skade, som han pådrog sig mod Houston Rockets i anden runde af årets udgave af NBA-playoffs. Durant sænkede tre 3’ere og han var brandvarm fra finalens start, hvor Warriors var i kontrol over kampen.
Men hvad Golden State Warriors gik og frygtede blev kort inde i anden periode en realitet. Kevin Durant gik ned med en skade efter en duel med Serge Ibaka, og den dobbelte Finals MVP tog sig direkte til den nedre del af hans højre ben.
Raptors-fansene reagerede på Warriors-profilens skade med jublen til manges undren. Philadelphia 76-ers stjernen, Joel Embiid, gik straks til tasterne og udtrykte sin holdning om fansenes ageren.
Why are they cheering for his injury? Come on man #Disguting
— Joel “Troel” Embiid (@JoelEmbiid) June 11, 2019
Skaden sendte chokbølger igennem Warriors-bænken, der måtte se deres stjerne gå ned med endnu en skade. Durant blev hjulpet ud af Scotiabank Arena af hans holdkammerat Andre Iguodala, en ansat i Warriors trænerstaben og tæt efterfulgt af Stephen Curry, der ligeledes fulgte med ud i omklædningsrummet. KD leverede 11 point i sit comeback, der desværre endte på den værst tænkelige måde.
Skadens omfang er endnu uvist, hvorfor en scanning vil foretages tirsdag. Warriors’ General Manager, Bob Myers, kunne dog slå fast, at der er tale om en skade i Durants akillessene. Hvorvidt det er en overrevet akillessene eller ej, vil scanningen vise, fortalte den tydeligt berørte Myers til pressen efter kampen. Dog melder flere kilder nu ud, at der formodenligt er tale om en overrevet achillessene.
The Warriors believe Kevin Durant’s MRI on Tuesday will confirm a torn right Achilles’ tendon, league sources tell me and @wojespn
— Ramona Shelburne (@ramonashelburne) June 11, 2019
Durant forlader Scotiabank Arena på krykker.
Durant leaving Scotiabank Arena on crutches pic.twitter.com/eccyf5bB8f
— Phil Barber (@Skinny_Post) June 11, 2019
Jeg er sidens chefredaktør og har været det siden februar 2021. Jeg er 24 år og bosat i Aarhus, hvorfor jeg ofte kan findes ude i Vejlby-Risskov Hallen til Bakken Bears´ hjemmekampe. (sebastian@fullcourt.dk)









































































