Forbind med os

Hej, hvad søger du efter?

Basketligaen

Endnu en stjernespiller forlader Team FOG Næstved

Team FOG Næstved må også sige farvel til Rodney Chatman, der i næste sæson skal spille for det polske tophold BM Stal Ostrów Wielkopolski.

Foto: Bent Adolfsen

Team FOG Næstved-stjernen Rodney Chatman skal i næste sæson prøve kræfter med polsk basketball.

Den amerikanske guard har nemlig skrevet under på en kontrakt med BM Stal Ostrów Wielkopolski, der spiller i landets bedste række.

Det skriver den polske klub på Twitter.

Semifinalerne blev endestationen for BM Stal Ostrów Wielkopolski i den polske liga i sidste sæson.

Den 24-årige amerikaner spillede en flot sæson i Danmark, hvilket rakte til en femteplads i Most Valuable Player-afstemningen i årets Fullcourt Awards. Chatman snittede 19,1 point (fjerdemest scorende i ligaen), 3,9 rebounds, 4,3 assists og 1,8 steals per kamp i Næstved-trøjen.

Udover Chatman har Næstved også taget afsked med Mike McGuirl, der skal spille i Bundesligaen i næste sæson. Det kan du læse mere om her.

Skrevet af

Jeg er sidens chefredaktør og har været det siden februar 2021. Jeg er 24 år og bosat i Aarhus, hvorfor jeg ofte kan findes ude i Vejlby-Risskov Hallen til Bakken Bears´ hjemmekampe. (sebastian@fullcourt.dk)

Andre artikler med dette emne

Basketligaen

Efter to sæsoner i spidsen for den sjællandske klub går parterne nu hver til sit.

Basketligaen

I starten af ugen var det Ogbemudia Uagboe, der blev præsenteret i USA, og nu er endnu et dansk talent klar til at tage...

Bakken Bears

De danske mestre har sikret sig underskriften fra endnu en profil til den kommende sæson.

Bakken Bears

Bakken Bears blev budt op til dans i Næstved, men viste klassen og kunne dermed lade sig kåre som danske mestre.

Bakken Bears

Klubben fra Aarhus sikrede sig torsdag aften en sejr, der sender aarhusianerne på guldkurs.

Bakken Bears

Bakken Bears stod med ryggen mod muren mandag aften, og det håndterede aarhusianerne med bravour.

Bakken Bears

Torsdag aften udspillede der sig et kæmpe drama i Basketligaen, da DM-finalerne blev fløjtet igang.

Basketligaen

Svendborg Rabbits trak det længste strå i kampen om metal torsdag eftermiddag.